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Archives publications CLLE
- Flow State Requires Effortful Attentional Control but Is Experienced Effortlessly by Video Game Players8 juillet 2024Pujol, M., Lemercier, C. & Caroux, L.(CLLE)
- How self-efficacy evolution combined with help seeking choices impacts on learning performance on a mobile learning application12 septembre 2024Jean-Christophe Sakdavong (CLLE), Pierre Puigpinos, Nicolas Loiseau and Adrien Bruni
- Gamification in the Transport and Mobility Sector: A Systematic Review12 septembre 2024Avril, E., Picco, A., Lescarret, C., Lemercier, C., Arguel, A., & Caroux, L.(CLLE)
- CorpusArièja: Building an Annotated Corpus with Variation in Occitan6 juin 2024Clamenca Poujade (CLLE), Myriam Bras (CLLE), Assaf Urieli
- Loflòc: A Morphological Lexicon for Occitan using Universal Dependencies6 juin 2024Marianne Vergez-Couret, Myriam Bras (CLLE), Aleksandra Miletić, Clamença Poujade (CLLE)
- Proceedings of the 16th International Conference on Computer Supported Education - (Volume 1)14 mai 2024Anaïs Niveau and Jean-Christophe Sakdavong (CLLE)
- Proceedings of the 16th International Conference on Computer Supported Education - (Volume 2)14 mai 2024Marion Peyrègne and Jean-Christophe Sakdavong (CLLE)
- “I’ve Always Spoke Like This, You See”: Preterite-to-Participle Leveling in American and British Englishes23 avril 2024Alicia Chatten; Kimberley Baxter; Erwanne Mas (CLLE); Jailyn Peña; Guy Tabachnick; Daniel Duncan; Laurel MacKenzie
- Effect of situational factors known to elicit anger on the willingness to take over the driving activity in a highly automated vehicle: A scenario-based study6 juin 2024R. Cazes (CLLE), V. Camps, C Lemercier (CLLE)
- Processing manner under high cognitive pressure: Evidence from French–English and English–French simultaneous interpreting6 juin 2024Combe, C. (CLLE) & Stosic, D. (CLLE)
- Personalizing automated driving speed to enhance user experience and performance in intermediate-level automated driving6 juin 2024M. Delmas (CLLE), V. Camps, C Lemercier (CLLE)
- Populism, Economic Distress, Cultural Backlash, and Identity Threat: Integrating Patterns and Testing Cross-National Validity6 juin 2024E Manunta (CLLE), M Becker (CLLE), et al.
- A Multilab Replication of the Induced-Compliance Paradigm of Cognitive Dissonance6 février 2024Vaidis D.C. (CLLE), Sleegers W.W.A., et al.
- Aesthetic emotions in a mixed reality gastrosonic experience: an exploratory study6 juin 2024Bruno Mesz, Jean-Christophe Sakdavong (CLLE), Sami Silén & Anu Hopia
- Evaluating the Impact of Time-to-Collision Constraint and Head Gaze on Usability for Robot Navigation in a Corridor18 janvier 2024Buisan, G., Compan, N., Caroux, L. (CLLE), Clodic, A., Carreras (CLLE), O., Vrignaud, C., & Alami, R. (2023)
- Effect of Online Training Price and Price Perception on Quality and Benefit Perception in France18 janvier 2024Jean-Christophe Sakdavong (CLLE) , Hélène Larrieu , Annabel Levert , Laurent Dedieu , Gail Tidey
- Conspiracy theories explained by a cheating detection mechanism31 août 2023Benjamin Aubert-Teillaud, David C. Vaidis (CLLE)
- Expectation Violation and Cognitive Dissonance Theory: Proposal for an Epistemic Inconsistency Management Model31 août 2023Benjamin Aubert-Teillaud, Alexandre Bran, David C. Vaidis (CLLE)
- Les prépositions complexes en français6 février 2024Dejan Stosic, Myriam Bras, Chiara Minoccheri, Océane Abrard
- Innovative protocol of an exploratory study evaluating the acceptability of a humanoid robot at home of deaf children with cochlear implants3 juillet 2023Sabrina Stiti , Loïc Caroux, Pascal Gaillard, Pierre-Vincent Paubel, Olivier Deguine
- Player Enjoyment in Video Games: A Systematic Review and Meta-analysis of the Effects of Game Design Choices3 juillet 2023Loïc Caroux, Morgane Pujol
- Enfants et adolescents en discussion philosophique19 juin 2023Contribution CLLE : Sören FRAPPART & Valérie TARTAS
- New Perspectives on English Word Stress17 juillet 2023Eiji Yamada, Anne Przewozny (CLLE), Jean-Michel Fournier, Nicolas Ballier
- Earcons to reduce mode confusions in partially automated vehicles : Development and application of an evaluation method13 avril 2023Noé Monsaingeon, Loïc Caroux (CLLE), Sabine Langlois, Céline Lemercier (CLLE)
- Mental strategies and resting state EEG: Effect on high alpha amplitude modulation by neurofeedback in healthy young adults22 mars 2023Chikhi, S., Matton, N., Sanna, M., & Blanchet, S. (2023). Biological Psychology, 108521.
- Should my automated car drive as I do? Investigating speed preferences of drivengers in various driving conditions13 février 2023Studies investigating the question of how automated cars (ACs) should drive converge to show that a personalized automated driving-style, i.e., mimicking the driving-style of the human behind the wheel, has a positive influence on various aspects of his experience (e.g., comfort).
- A linear approach of chain composition13 février 2023This corpus-based approach to coreference chains analyzes recurrences in the patterns of chains, providing new insights into conventions or preferences in the forms of referential expressions. By taking into account the linearity of discourse and the succession of mentions, it goes beyond the more commonly implemented analysis of global characteristics.
- Assessing spoken English performance and self-efficacy beliefs in the classroom: some considerations on the value of an interdisciplinary embodied methodology for French Learners of English13 février 2023RANAM : Recherches Anglaises et Nord-Américaines, vol.55, “Pronunciation matters: Current perspectives on teaching and learning L2 phonology”
- La grammaire pour écrire - CE2 et cycle 313 février 2023Un ouvrage à la fois didactique, méthodologique et pratique pour enseigner la grammaire de façon à être efficace lors de la production écrite
- L'infirmier(e) en service de réanimation13 février 2023Le but de l’ouvrage est de proposer des fiches didactiques permettant à tout nouvel arrivant en réanimation de comprendre et de se sentir plus en sécurité
- Pour une francophonie plurielle, plurilingue et pluricentrique13 février 2023À l’origine de cette première publication, des questions diverses mais de taille : qu’est-ce que la francophonie aujourd’hui ? Que signifie être francophone et dans quel(s) contexte(s) ? Comment pouvoir construire des bases communes d’une didactique de la francophonie ou, pour nous, des francophonies ?
- BLING13 février 2023Carnet de vulgarisation linguistique : 17ème femme, 16ème auteur ou 1ère écrivaine ?
- Searching in clutter: Visual behavior and performance of expert action video game players29 juin 2022Applied Ergonomics
- Head-up displays in action video games: the effects of physical and semantic characteristics on player performance and experience29 juin 2022Behaviour & Information Technology
- Economic Distress and Populism: Examining the Role of Identity Threat and Feelings of Social Exclusion29 juin 2022Political psychology
- Trans-mission. Création et hybridation dans le domaine d’oc5 juillet 2022Nouvelles perspectives de la recherche en domaine occitan
- Effects of environmental, vehicle and human factors on comfort in partially automated driving: A scenario-based study5 juillet 2022Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour
- Proust et le temps, un dictionnaire5 juillet 2022Avec la contribution des membres du groupe ProusTime : François Charru, Jean-Marc Devaud, Anne Le Draoulec, Gaël Le Roux, Marie-Paule Péry-Woodley, Isabelle Serça, Gérard Tiné et Colette Zytnicki
- Emotions et apprentissages30 mars 2022Sous la direction de Pamela Gobin, Véronique Baltazart,Aurélie Simöes-Perlant (CLLE), Nicolas Stefaniak
- Grande Grammaire du français23 novembre 2021Ouvrage monumental de 2628 pages, élaboré grâce à la contribution de 59 linguistes, dont plusieurs membres du laboratoire CLLE.
- Lexique n°2823 novembre 2021
- N° 70 de la revue Recherches et Applications - FDLM19 novembre 2021Coordonné par Mariella Causa (CLLE Montaigne) avec les collègues Florence Pellegrini (UBM) et Sofia Stratilaki (Université Sorbonne nouvelle), sur les enseignements bilingues en Europe
- Syntaxe expérimentale19 novembre 2021
- Word order in French: the role of animacy19 novembre 2021By Thuilier J. (CLLE) & Grant M. & Crabbé B. & Abeillé A., (2021)
Le laboratoire CLLE est partenaire du projet européen Interreg POCTEFA LINGUATEC depuis 2018.
Ce projet vise le développement de ressources linguistiques pour améliorer le niveau de numérisation des langues des Pyrénées : occitan, basque, aragonais, français, espagnol. Il est cofinancé par le Fonds européen de développement régional (FEDER, reference EFA 227/16).
L'équipe de linguistes de CLLE (Myriam Bras, Jean Sibille, Louise Esher, Aleksandra Miletic) a produit un corpus annoté en dépendances syntaxiques pour l'occitan ainsi que divers outils de traitement automatique de l'occitan.
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